Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK aktualizuje studium wykonalności linii Podłęże – Piekiełko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK aktualizuje studium wykonalności linii Podłęże – Piekiełko
Wraca temat budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc -Tymbark/Mszana Dolna, która umożliwiłaby znaczne skrócenie czasu jazdy z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na aktualizację studium wykonalności dla tej inwestycji. Dotyczy ono także modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz.

W ramach realizacji tego zamówienia wykonawca będzie musiał również opracować model finansowania i realizacji przedsięwzięcia z udziałem partnera prywatnego oraz wsparcie eksperckie w trakcie realizacji wybranego modelu dla przedmiotowego zadania. Zamówienie musi być zrealizowane w terminie do 30 miesięcy od daty podpisania umowy.

Termin składania ofert upływa 26 września 2012 r. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena, ale PKP Polskie Linie Kolejowe zaznaczają, że oferty, w których cena będzie niższa niż 65 proc. kwoty, jaką zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, zostaną zbadane pod kątem rażąco niskiej ceny.

PKP Polskie Linie Kolejowe zakładają, że ok. 60-kilometrowy odcinek linii Podłęże – Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna zostanie wybudowany w przyszłej perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020. Dokładnego harmonogramu jednak jeszcze nie ma. Koszty budowy linii szacuje się na ok. o 5-6 mld zł.

Budowę odcinka Podłęże – Szczyrzyc -Tymbark/Mszana i modernizacja linii Chabówka – Nowy Sącz pozwoliłaby na znaczne skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego i Muszyny. Szacuje się, że inwestycja umożliwiłaby dotarcie z Krakowa do Zakopanego w 90 minut, a z Warszawy do Zakopanego w ok. 4 godziny. Ponadto linia stwarzałaby dogodne połączenie Morza Bałtyckiego z Morzem Czarnym.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koszalińska Wąskotorówka otrzymała darowiznę od PKP PLK

Tabor i technika

Koszalińska Wąskotorówka otrzymała darowiznę od PKP PLK

Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej 12 kwietnia 2024

Żory: Informacja pasażerska jednak także na dworcu

Pasażer

PLK podpisała w Katowicach umowy za 5 mld złotych

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koszalińska Wąskotorówka otrzymała darowiznę od PKP PLK

Tabor i technika

Koszalińska Wąskotorówka otrzymała darowiznę od PKP PLK

Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej 12 kwietnia 2024

Żory: Informacja pasażerska jednak także na dworcu

Pasażer

PLK podpisała w Katowicach umowy za 5 mld złotych

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5